Studies and Monographs

Ivo Režek: realizam kao slikarska konstanta

Ivanka Reberski


Autorica
Ivanka Reberski

Urednik
Tonko Maroević

Popis izložaba i bibliografija
Đurđa Kovačić

Lektura i korektura
Salih Isaac

Fotografije
Miroslav Dvorščak i Milan Drmić

Grafičko oblikovanje
Ratko Janjić-Jobo

Prijevod sažetaka
Sonja Bašić

Izdavači
Institut za povijest umjetnosti, Zagreb – Muzej grada Varaždina, Varaždin – Skaner studio, Zagreb, 2001.

Nakladnička serija i broj
Studije i monografije Instituta za povijest umjetnosti, knjiga 20

Materijalni opis
291. str.; ilustr. u boji; sažetak na engl. jeziku, katalog, životopis umjetnika, popis izložbi, bibliografija

ISBN: 953-6106-33-7

-
Ivo Režek jedan je od najznačajnijih predstavnika klasične tradicije u hrvatskom slikarstvu 20. stoljeća. Realistička komponenta, koja se kao temeljna nit provlači njegovim slikarstvom, davala mu je posebnu svojstvenost i znakovito obilježje. Ta je sadržajna potka i stilska konstanta „realizma“, na kojoj se zasnivala izražajnost njegovih umjetničkih poruka, za razliku od mnogih drugih slikara imala jaku unutarnju logiku i smisaona opravdanja. Protagonist modernog hrvatskog slikarstva između dva svjetska rata, poznat u karikaturi pod pseudonimom Ives, modernist klasične formacije, umjetnik angažirane slikarske osjetljivosti, Režek je upravo zahvaljujući svom realističkom htijenju ostao za života nenametljivo prisutan, uglavnom izvan magistralnih tokova. To vrijedi i za njegovu ranu fazu europskih dosega, kad je imao sve predispozicije da se nađe među vodećim umjetnicima likovnog trenutka. Modernizam „novorealističke“ oblikovnosti Ive Režeka nije u nas tada prepoznat na pravi način. No i unatoč svojevrsnom nesporazumu s vremenom, naša ga je historiografija, bez dvojbe, svrstala u antologijski niz slikara epohe. U tom povijesnom pozicioniranju pripisano mu je istaknutije mjesto u periodu ranog formativnog trenutka, posebno dvadesetih i tridesetih godina, kad je djelotvornije participirao u tendencijama vremena.

(Uvodne napomene)

Sadržaj

9‒11
Uvodne napomene

12‒13
Autobiografski zapis

13‒15
Ishodišta slikarskih početaka
(Varaždin ‒ Zagreb, do 1918.)

16‒18
Praško-Pariško razdoblje ‒ studij i pretpostavke (1919.‒1931.)

19‒30
Neoklasična stilska komponenta kao Režekova europska participacija (1919./24.‒1931.)

31‒37
Klasično i regionalno kao komponenta „režekovog realizma“ (1931.‒1950./55.)

38‒41
Satirička grafika, karikature i karakterne studije

42‒46
Na intimističkim izvorištima (1950./55.‒1979.)

47‒48
Sakralna dionica

49‒52
Ivo Režek u povijesnom kontekstu

53‒58
Summary

59‒132
Reprodukcije u boji

133‒172
Crno-bijele reprodukcije

173‒220
Crteži

221‒230
Grafike

231‒248
Karikature

249‒270
Katalog djela

271‒278
Iz životopisa

279
Izložbe ‒ samostalne

279
Izložbe ‒ samostalne

285
Bibliografija (izvod iz literature)

-
Ova monografija tiskana je uz potporu Ministarstva kulture Republike Hrvatske, Ministarstva znanosti Republike Hrvatske, Ureda za kulturu Grada Zagreba.