Život umjetnosti 108 (2021)
EDITOR-IN-CHIEF:Ivana Mance
EDITORIAL BOARD: Tamara Bjažić Klarin (Institut za povijest umjetnosti, Zagreb), Sanja Horvatinčić (Institut za povijest umjetnosti, Zagreb), Vladimir Kulić (FAU School of Architecture, Fort Lauderdale), Dalibor Prančević (Filozofski fakultet, Split), Beti Žerovc (Filozofska fakulteta, Ljubljana)
EXECUTIVE EDITOR: Sanja Sekelj
WEB EDITOR: Irena Šimić
EDITORIAL COUNCIL: Nikola Dedić (Fakultet muzičke umetnosti, Beograd), Leonida Kovač (Akademija likovnih umjetnosti, Zagreb), Elke Krasny (Akademie der bildenden Künste, Wien), Suzana Milevska (Politecnico di Milano), Nicolas Sawicki (Lehigh University, Bethlehem), Luka Skansi (Filozofski fakultet, Rijeka). Łukasz Stanek (School of Environment, Education and Development, Manchester), Mechtild Widrich (School of the Art Institute of Chicago)
LANGUAGE EDITOR AND PROOFREADING
Lida Lamza
PRIJEVOD SAŽETAKA
Lida Lamza
DESIGN, LAYOUT AND PREPRESS:
Ivan Klisurić
AUTHORS: Frano Dulibić, Petja Grafenauer, Milena Jokanović, Sandra Križić Roban, Margarita Kuleva, Anastasia Masalova, Željka Miklošević, Andrej Mirčev, Luka Skansi, Goran Sunajko, Žarka Vujić
COVER:
„Fragmenti prijeloma” / “Fragments of the Layout”
Autori / authors: Ivana Borovnjak, dizajn / design: Boris Cvjetanović, fotografija / photography: Boris Greiner, tekst / text: Maja Marković
CONTENTS
VISUAL ESSAY
1–16
Maja Marković
Fragmenti prijeloma
Fragments of the Layout
PHOTOGRAPHY, ART MEDIATION
22–43
Sandra Križić Roban
Prolongirana trauma: Domovinski rat i suvremena hrvatska fotografija
Prolonging Trauma. The Homeland War and Contemporary Croatian Photography
– Prethodno priopćenje / Preliminary Paper
44–55
Željka Miklošević
Muzejska medijacija umjetnosti u ,,bijeloj kocki”
Museum Mediation of Art in the “White Cube”
– Pregledni rad / Review paper
PORTRAITS
56–67
Milena Jokanović
Kabinet čudesa Šejkinog stvaralaštva
The Leonid Šejka’s Cabinet of Curiosities
– Pregledni rad / Review paper
68–83
Frano Dulibić
Zagrebačko razdoblje Pjera Križanića
The Zagreb Period of Pjer Križanić
– Izvorni znanstveni rad / Original Scientific Paper
DIGITAL ART HISTORY
84–97
Margarita Kuleva, Anastasia Masalova
Sovjetski underground naraštaji: Tranzicijsko polje suvremene umjetnosti u postsovjetskoj Rusiji
The Soviet Underground Outcrops: Artistic Recognition and Transitional Field of Contemporary Art in Post-Soviet Russia
– Izvorni znanstveni rad / Original Scientific Paper
STUDIES
98–119
Petja Grafenauer
Slovenska umjetnost i kulturna borba protiv janšističke politike 2020. Godine
Slovenian Art and Culture Fights Against the Janshist Politics in 2020
– Prethodno priopćenje / Preliminary Paper
REPORTS, ESSAYS, REVIEWS
122–133
Žarka Vujić
Je li izložba Skulptura antičke Salone iz fundusa Gliptoteke HAZU bila nagovještaj sretnije budućnosti ovog specijaliziranog umjetničkog muzeja?
– Skulptura antičke Salone iz fundusa Gliptoteke HAZU, Gliptoteka HAZU-a, Zagreb
134–139
Goran Sunajko
S onu stranu slikarstva
– Jirsak, Libuše, ur., Šeparović, Ana, prir. Jerolim Miše: dokumenti, vrijeme, kritike. Zagreb: Moderna galerija, 2020.
140–143
Andrej Mircev
Dijalektičke figuracije-slika između memorije i agitacije
– John Heartfield, Fotografie plus Dynamite. Akademie der Künste, Berlin / Aby Warburg: The Original, Haus der Kulturen der Welt, Berlin
RESPONSES
144–151
Luka Skansi
Otvoreno pismo Mauru Sirotnjaku