At second glance: the positions of contemporary Croatian photography
Recenzenti
Željka Čorak, Milan Pelc
Izvršna urednica
Irena Gessner
Suradnici
Anita Peti-Stantić (lektura); Irena Gessner (kazalo imena)
Grafičko oblikovanje
Laboratorium (Ivana Vučić, Orsat Franković)
Prevoditelj
Andy Jelčić
Izdavači
Institut za povijest umjetnosti, Zagreb – UPI-2M plus d.o.o., 2010.
Nakladnička serija i broj
Studije i monografije Instituta za povijest umjetnosti, knjiga 37
Materijalni opis
323 str.; ilustr. u boji; biografije, bibliografija, kazalo imena
ISBN: 978-953-6106-89-9
-
Što je fotografija? Nešto što izmiče, pisanje svjetlom, ili „tek“ slika kojoj nedostaje svijet? Iako plošna, fotografija na nevjerojatne, ponekad uzbudljive načine, podsjeća na višedimenzionalnost svijeta. Ona je umjetnost koju se često doživljava kao izravnu, objektivnu i nedvosmislenu, no svoj je status i pravo lice tijekom 20. stoljeća nekoliko puta radikalno promijenila. Stoga se pokazuje potreba za novim teorijskim promišljanjima i interpretacijom viđenog. U knjizi „Na drugi pogled. Pozicije suvremene hrvatske fotografije“ Sandra Križić Roban razmatra zbivanja na polju umjetničke fotografije u nacionalnom kontekstu, dovodeći pojedine autore u vezu sa zbivanjima na međunarodnom planu. Nakon uvoda u kojem medij određuje u povijesnoumjetničkom kontinuitetu slijedi jedanaest autorskih poglavlja – osobnih umjetničkih strategija koje potvrđuju osobitost fotografije kao autonomne stvaralačke prakse. Karakterizira ih raznovrsnost promišljanja statusa fotografije unutar umjetničkog, društvenog, političkog, nacionalnog, rodnog i ostalih konteksta.
Knjiga „Na drugi pogled. Pozicije suvremene hrvatske fotografije“ izdanje je Instituta za povijest umjetnosti i UPI-2M plus. Bogato je ilustrirana brojnim fotografijama, koncipirana kao sažetak ključnih poslijeratnih zbivanja na području umjetničke fotografije i jedanaest monografskih prikaza odabranih umjetnic/k/a.
(Iz uvodnika)
Sadržaj
9–10
Uvodne napomene
11
Pogled na poslijeratna zbivanja
12–13
Snimak stanja
13–19
Interes za avangardne tendencije i oslobođenu umjetnost
19–21
Doprinos interesu za ljudsku obitelj
21–25
Ne samo dokumenti
25–28
Fotografija kao kobna posljedica
28–31
Slučaj SPOT
31–39
Novo shvaćanje fotografije
39–42
Grupe, podrumi i prošireno shvaćanje medija
42–47
Izvan standardne pozicije
49
Pozicije suvremene fotografije u Hrvatskoj
50–65
Mara Bratoš
66–81
Sandro Đukić
82–97
Marko Ercegović
98–111
Elvis Krstulović
112–127
Antun Maračić
128–143
Ana Opalić
144–159
Silvia Potočki Smiljanić (SofiaSilvia)
160–175
Jasenko Rasol
176–191
Žarko Vijatović
192–207
Mirjana Vodopija
208–223
Ivana Vučić
226
Introductory Notes
227
An Assesment of Post-war Tendencies
227–228
Situation
228–233
The Interest for Avant-garde Tendencies and the Liberated Art
233–234
Contribution to the Interest for the Human Family
234–237
Not Only Documents
237–239
Photography as a Fatal Consequence
239–242
The SPOT Case
242–245
New Understanding of Photography
245–248
Groups, Cellars, and the Expanded Understanding of Media
248–252
Outside the Standard Production
252
The Positions of Contemporary Croatian Photography
252–256
Mara Bratoš
256–261
Sandro Đukić
261–266
Marko Ercegović
266–270
Elvis Krstulović
270–275
Antun Maračić
275–280
Ana Opalić
280–284
Silvia Potočki Smiljanić (SofiaSilvia)
284–289
Jasenko Rasol
289–294
Žarko Vijatović
294–299
Mirjana Vodopija
299–303
Ivana Vučić
313–316
Biografije
317–319
Bibliografija
320–321
Kazalo imena
-
Objavljivanje knjige potpomognuto je sredstvima Ministarstva kulture Republike Hrvatske i Adriaoil S.p.A Milano. Posebno zahvaljujemo Hrvatskoj sekciji AICA na susretljivosti i financijskoj pomoći.