Slikarska baština Istre: djela štafelajnog slikarstva od 15. do 18. stoljeća na području Porečko-pulske biskupije
Autorice
Višnja Bralić, Nina Kudiš Burić, Giorgio Fossaluzza (uvodna studija)
Urednici
Višnja Bralić, Milan Pelc
Recenzenti
Giorgio Fossaluzza, Vladimir Marković
Suradnici
Giorgio Fossaluzza, Nina Kudiš Burić, Višnja Bralić (autori uvodnih tekstova); Levinia Belušić, Višnja Bralić, Zoraida Demori Staničić, Ondina Krnjak, Nina Kudiš Buić, Ivan Matejčić, Tullio Vorano (autori kataloških jedinica); Emmanuele Bugatoo, Skaner studio – Zagreb, pinhead_Zagreb (reprofotografija); Duško Marušić, Sonja Marušić (fotografije) Vidoslav Barac, Mario Braun, Milan Drmić, Miroslav Dvorščak, Damir Krizmanić (pojedinačne fotografije)
Grafičko oblikovanje
pinhead_Igor Kuduz, Zagreb
Prevoditeljica
Ana Vukadin
Izdavači
Institut za povijest umjetnosti, Zagreb ‒ Centar za povijesna istraživanja, Rovinj / Centro di ricerche storiche, Rovigno, 2007.
Nakladnička serija i broj
Studije i monografije Instituta za povijest umjetnosti, knjiga 28
Materijalni opis
696 str.; ilustr. u boji, katalog, kazalo imena, kazalo mjesta, fotografske referencije
ISBN: 953-66106-66-3
-
Slikarska topografija s područja Porečko-pulske biskupije promatrana u vremenskom rasponu od četiri stoljeća, predmet je iscrpnog istraživanja grupe autora (uz Višnju Bralić, Ninu Kudiš Burić i Giovannija Radossija, surađivali su Zoraida Demori-Staničić, Ivan Matejčić, Lavinija Belušić, Tullio Vorano i Ondina Krnjak). U tom razdoblju u Istri su se dogodile brojne političke, liturgijske, društvene i demografske promjene, detalje kojih je moguće zamijetiti u bogatoj ostavštini štafelajnog slikarstva koja je po prvi puta u opsegu od gotovo 600 kataloških jedinica predstavljena čitateljstvu.
Brojna djela svjedoče o sadržajnim i stilskim promjenama, pozicijama i položajima pojedinih naručitelja, a u knjizi su poredana abecednim redoslijedom prema mjestu gdje su smještena. Vizualno izdvojeni detalji i komparativni primjeri pripomažu boljem raspoznavanju lokalnih specifičnosti kao i veza, koje je ta sredina uspostavila i održavala s venecijanskim i venetskim radionicama. Istraživanje dokazuje u kolikoj je mjeri Istra, povijesno podijeljena između Venecije i Austrije, u ovome umjetničkom segmentu naklonjenija venecijanskim majstorima, čiji je udio presudan od 15. sve do 19. stoljeća.
Prostorno, današnja Porečko-pulska biskupija obuhvaća četiri petine istarskoga poluotoka, odnosno povijesne biskupije Novigrada, Poreča, Pićna i Pule, te dijelove tršćanske i koparske biskupije. Cjelovita opsežna inventarizacija štafelajnog slikarstva provedena je bez obzira na kvalitetu i značaj pojedinog djela. Bogato ilustrirana knjiga monumentalni je, temeljni priručnik namijenjen stručnjacima posvećenima slikarstvu od renesanse sve do posljednjih odjeka settecenta, kao i ljubiteljima umjetnosti koji će steći potpuniji uvid u kulturno-spomeničko naslijeđe Istre. (Napomena urednika)
Sadržaj
5–88
Zahvale
Višnja Bralić, Nina Kudiš Burić
9–10
Riječ nakladnika
Milan Pelc, Giovanni Radossi
10–11
Geneza projekta i postanak knjige
Giovanni Radossi
13–58
Tragom pisane povijesti slikarske baštine Istre
Giorgio Fossaluzza
59–76
„U sjeni ratnih sukoba i pod budnim okom obnovljene crkve“ – slikarstvo u Istri od početka 15. do sredine 17. stoljeća
Nina Kudiš Burić
77–96
„Razdoblje mira i oporavka" – slikarstvo u Istri u posljednjim desetljećima 17. i u 18. stoljeću
Višnja Bralić
97–628
Katalog
631–674
Bibliografija
675–685
Kazalo imena
686–694
Kazalo mjesta
695–696
Fotografske referencije
-
Objavljivanje ove knjige ostvareno je sredstvima Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta Republike Hrvatske, Ministarstva kulture Republike Hrvatske, Istarske županije i Ministarstva vanjskim poslova Republike Italije / Ministero degli Affari Esteru dell Repubblica Italiana.