Ivo Režek: realizam kao slikarska konstanta
Autorica
Ivanka Reberski
Urednik
Tonko Maroević
Popis izložaba i bibliografija
Đurđa Kovačić
Lektura i korektura
Salih Isaac
Fotografije
Miroslav Dvorščak i Milan Drmić
Grafičko oblikovanje
Ratko Janjić-Jobo
Prijevod sažetaka
Sonja Bašić
Izdavači
Institut za povijest umjetnosti, Zagreb – Muzej grada Varaždina, Varaždin – Skaner studio, Zagreb, 2001.
Nakladnička serija i broj
Studije i monografije Instituta za povijest umjetnosti, knjiga 20
Materijalni opis
291. str.; ilustr. u boji; sažetak na engl. jeziku, katalog, životopis umjetnika, popis izložbi, bibliografija
ISBN: 953-6106-33-7
-
Ivo Režek jedan je od najznačajnijih predstavnika klasične tradicije u hrvatskom slikarstvu 20. stoljeća. Realistička komponenta, koja se kao temeljna nit provlači njegovim slikarstvom, davala mu je posebnu svojstvenost i znakovito obilježje. Ta je sadržajna potka i stilska konstanta „realizma“, na kojoj se zasnivala izražajnost njegovih umjetničkih poruka, za razliku od mnogih drugih slikara imala jaku unutarnju logiku i smisaona opravdanja. Protagonist modernog hrvatskog slikarstva između dva svjetska rata, poznat u karikaturi pod pseudonimom Ives, modernist klasične formacije, umjetnik angažirane slikarske osjetljivosti, Režek je upravo zahvaljujući svom realističkom htijenju ostao za života nenametljivo prisutan, uglavnom izvan magistralnih tokova. To vrijedi i za njegovu ranu fazu europskih dosega, kad je imao sve predispozicije da se nađe među vodećim umjetnicima likovnog trenutka. Modernizam „novorealističke“ oblikovnosti Ive Režeka nije u nas tada prepoznat na pravi način. No i unatoč svojevrsnom nesporazumu s vremenom, naša ga je historiografija, bez dvojbe, svrstala u antologijski niz slikara epohe. U tom povijesnom pozicioniranju pripisano mu je istaknutije mjesto u periodu ranog formativnog trenutka, posebno dvadesetih i tridesetih godina, kad je djelotvornije participirao u tendencijama vremena.
(Uvodne napomene)
Sadržaj
9‒11
Uvodne napomene
12‒13
Autobiografski zapis
13‒15
Ishodišta slikarskih početaka
(Varaždin ‒ Zagreb, do 1918.)
16‒18
Praško-Pariško razdoblje ‒ studij i pretpostavke (1919.‒1931.)
19‒30
Neoklasična stilska komponenta kao Režekova europska participacija (1919./24.‒1931.)
31‒37
Klasično i regionalno kao komponenta „režekovog realizma“ (1931.‒1950./55.)
38‒41
Satirička grafika, karikature i karakterne studije
42‒46
Na intimističkim izvorištima (1950./55.‒1979.)
47‒48
Sakralna dionica
49‒52
Ivo Režek u povijesnom kontekstu
53‒58
Summary
59‒132
Reprodukcije u boji
133‒172
Crno-bijele reprodukcije
173‒220
Crteži
221‒230
Grafike
231‒248
Karikature
249‒270
Katalog djela
271‒278
Iz životopisa
279
Izložbe ‒ samostalne
279
Izložbe ‒ samostalne
285
Bibliografija (izvod iz literature)
-
Ova monografija tiskana je uz potporu Ministarstva kulture Republike Hrvatske, Ministarstva znanosti Republike Hrvatske, Ureda za kulturu Grada Zagreba.