Hrvatski plakat do 1940. godine
Autorica
Lada Kavurić
Urednik
Tonko Maroević
Recenzenti
Željka Čorak, Zvonko Maković
Lektura i korektura
Salih Isaac
Fotografije
Živko Bačić, Ivica Buzjak, Milan Drmić, Stanko Vrtovec
Grafičko oblikovanje
Inja Kavurić (dizajn knjižnog bloka); Maja Franić (dizajn naslovne stranice)
Prevoditeljica
Vera Andrassy
Izdavači
Institut za povijest umjetnosti, Zagreb – Nacionalna i sveučilišna knjižnica, Zagreb – Horetzky, Zagreb, 2001.
Nakladnička serija i broj
Studije i monografije Instituta za povijest umjetnosti, knjiga 18
Materijalni opis
174 str.; ilustr. u boji; katalog, popis autora, bibliografija
ISBN: 953-6106-23-X
-
„Hrvatski plakat, njegovu pojavu i razvoj trebamo promatrati i tumačiti u okviru europskog konteksta. Hrvatska je, uz sve svoje političke i gospodarske, kulturne i društvene osobitosti i posebnosti pripadala europskom krugu zemalja koju je, kao takovu, zahvatio prirodan i nezaustavljiv proces preobrazbe cjelokupnog društva, preobražaj koji se u 19. stoljeću dogodio u zemljama Zapadne Europe, vodećim silama cjelokupne europske, pa i svjetske politike i ekonomije. Njihova financijska moć, industrijska razvijenost, ekspanzija robe i kapitala, proizvodnja i potrošnja na svim poljima ljudskog djelovanja stvorili su preduvjete za pojavu medija kakav je plakat. Plakati koji su nastali u tim zemljama ubrajaju se u vrhunske, antologijske primjere plakatne umjetnosti.“
(Odlomak iz Uvodne riječi)
Sadržaj
7–17
Uvodna riječ
19–54
Političke i gospodarske prilike
55–94
Kultura, zabava i sport
95–143
Stilske značajke i određenja
145–160
Razvoj hrvatskog tiskarstva
161–164
Summary / The Croatian Poster until 1940
165–170
Katalog reproduciranih plakata
171
Popis autora
172
Bibliografija
-
Objavljivanje knjige pomoglo je Ministarstvo kulture Republike Hrvatske.
-
Sold out.