Kvartal XII-1/2-2015
Glavna i odgovorna urednica: Ivana Mance
Uredništvo: Krasanka Majer Jurišić, Ana Šverko, Ratko Vučetić, Danko Zelić
Dizajn: Mario Aničić
Prijelom i priprema: Grafički ured, Zagreb
Impressum časopisa, sadržaj broja i narudžbenicu možete preuzeti ovdje.
Sadržaj
Nova izdanja
4–6
Petra Batelja
Hommage osječkom mostu
Veliki osječki most / The Great Osijek Bridge. Povijesni dossier i suvremena interpretacija
7–9
Danko Šourek
Prosijavanje rasutog tereta
Vlasta Zajec, Studije o drvenim oltarima i skulpturi 17. stoljeća u Istri
10–12
Tanja Trška
Uskrsni ciklus kroz Strossmayerovu galeriju
Iva Pasini Tržec, Ljerka Dulibić, Slike Muke i Uskrsnuća u Strossmayerovoj galeriji
13–15
Helena Kušenić
Kompletna slika o velikom umjetniku
Svjetlana Sumpor, Ivan Generalić 1930.–1945.; Ivan Generalić 1946.–1961. Kronologija života i rada
16–18
Frano Dulibić
Umijeće opisivanja, uosjećavanja i razumijevanja
Vera Horvat Pintarić, Umijeće opisivanja
19–22
Ivanka Reberski
Karika koja je nedostajala u lancu hrvatskog slikarstva 20. stoljeća
Sanja Žaja Vrbica, Marko Rašica
23–25
Milan Pelc
Likovni leksikon – vrijedno izdanje i koristan priručnik
26–31
Palmira Krleža, Petra Župan
Umjetnost u službi iskazivanja moći
Hortus Artium Medievalium: Journal of the International Research Center for Late Antiquity and Middle Ages, 21 (2015.)
Izložbe
32–34
Andrej Žmegač
Velezbirka
Zbirka Dr. Ive Tartaglie. Djela iz fundusa Galerije umjetnina, Galerija umjetnina, Split
35–39
Tonko Maroević
Iskustvo prije oblika
Milena Lah, retrospektivna izložba, Moderna galerija, Zagreb
39–41
Jasenka Kranjčević
Turizam i socijalizam
Turizam u socijalizmu i nakon. Transformacije hotelske arhitekture na hrvatskoj obali Jadrana / Hollidays after the Fall – Seaside Architecture and Urbanism in Bulgaria and Croatia, Muzej moderne i suvremene umjetnosti u Rijeci
42–44
Marko Golub
Višak nostalgije, manjak koncepcije
Osamdesete – slatka dekadencija postmoderne, Dom HDLU, Zagreb
Skupovi i manifestacije
45–49
Ivana Tadić
Otkrivanje Dalmacije kroz prizmu Grand Toura 18. i 19. st.
Discovering Dalmatia. Dalmatia in the 18th and 19th century travelogues, pictures and photographs, međunarodna konferencija, Split
50–55
Marija Bijelić, Ivor Kranjec
Uloga lúka u mobilnosti umjetnika, prijenosu formi, funkcija, umjetničkih djela i ideja u srednjovjekovnoj mediteranskoj Europi
22. međunarodni znanstveni simpozij mic-a za kasnu antiku i srednji vijek Sveučilišta u Zagrebu
56–59
Ana Šeparović
Ikone i ikonologija u Rijeci
Deveti međunarodni znanstveni skup ikonografskih studija, Rijeka
Nova istraživanja
60–62
Helena Puhara, Lucija Vuković
Vlaho Bukovac u Pragu – protuslovlja vremena i negiranje novog
63–67
Antonio Grgić
Giorgio Morandi i Ivana Generalić – točka preklapanja
Temat: Projekti zaklade HRZZ
68–70
Hrvatska srednjovjekovna baština u Europskom kontekstu: mobilnost umjetnika i transfer formi, funkcija i ideja / Croatian Medieval Heritage in European Context: Mobility of Artists and Transfer of Forms, Functions and Ideas
– istraživački znanstveni projekt, voditelj: dr. sc. Miljenko Jurković
71–72
Likovna umjetnost i komunikacija moći u razdoblju ranoga novoga vijeka (1450.-1800.): povijesne hrvatske regije na razmeđi Srednje Europe i Mediterana / Visual Arts and Communication of Power in the Early Modern Period (1450-1800): Historical Croatian Regions at the Crossroads of Central Europe and the Mediterranean
– istraživački znanstveni projekt, voditelj: dr. sc. Milan Pelc
73–75
Vizualiziranje nacionalnog. Bratovštine i kolegiji Schiavona/ Ilira u Italiji i razmjena umjetničkih iskustava s jugoistočnom Europom (15. – 18. st.) / Visualizing Nationhood: the Schiavoni/Illyrian Confraternities and Colleges in Italy and the Artistic Exchange with South East Europe (15th – 18th c.)
– istraživački znanstveni projekt, voditeljica: dr. sc. Jasenka Gudelj
76–78
Moderne i suvremene umjetničke mreže, grupe i udruženja: organizacijski i komunikacijski modeli suradničkih umjetničkih praksi u 20. i 21. stoljeću / Modern and Contemporary Artist Networks, Art Groups and Art Associations: Organisation and Communication Models of Artist Collaborative Practices in the 20th and 21st Century
– istraživački znanstveni projekt, voditeljica: dr. sc. Ljiljana Kolešnik
79–81
Dubrovnik: Civitas et Acta Consiliorum. Vizualizacija mijena kasnosrednjovjekovnog urbanog tkiva / Dubrovnik: Civitas et Acta Consiliorum, Visualizing Development of Late Medieval Urban Fabric
– uspostavni istraživački projekt, voditeljica: dr. sc. Ana Plosnić Škarić
82–83
Dalmacija kao odredište europskog Grand Toura 18. i 19. stoljeća / Dalmatia – a Destination of the European Grand Tour in the 18th and the 19th Century
– uspostavni istraživački projekt, voditeljica: dr. sc. Ana Šverko
84–85
Hrvatska i Srednja Europa: Umjetnost i politika u kasnom Novom vijeku (1780.–1945.) / Croatia and Central Europe: Art and Politics in the Late Modern Period (1780–1945)
– uspostavni istraživački projekt, voditelj: dr. sc. Dragan Damjanović
Sjećanje
86–87
Sandra Križić Roban
Marina ili o fotografiji
Disertacije
88
Josipa Alviž
Slikarstvo XVII. i XVIII. stoljeća u kapucinskim crkvama i samostanima u Hrvatskoj
89–90
Vanja Brdar Mustapić
Namještaj i kultura stanovanja u Zagrebu u drugoj polovini 19. stoljeća
91
Sandi Bulimbašić
Društvo hrvatskih umjetnika „Medulić“ (1908.‒1919.)
92
Viki Jakaša Borić
Arhitektura klasicizma i ranoga historicizma u Zagrebu
93–94
Tihana Puc
(In)visible Artists – Contemporary Artists from Croatia in the post-1989 “Globalized” Contemporary Art Field
95
Ana Torlak
Povijesnoumjetnička topografija antičke Salone
96
Margareta Turkalj Podmanicki
Sakralna arhitektura prve polovice 18. stoljeća na području današnje Đakovačko-osječke nadbiskupije