dr. sc. Sanja Horvatinčić
dr. sc. Sanja Horvatinčić
Znanstvena suradnica
T. 01 6112 044
E. shorvat / ipu.hr
B. CRORIS profil
N. Academia.edu
Biografija
Sanja Horvatinčić je znanstvena suradnica na Institutu za povijest umjetnosti u Zagrebu. Bavi se modernom memorijalnom skulpturom i arhitekturom te podukcijom povijesti kroz kulturne prakse u socijalističkoj Jugoslaviji. U pristupu baštini oslanja se na kritička, interdisciplinarna čitanja suvremenih potencijala memorijalnih struktura, praksi i koncepata.
Diplomirala je povijest umjetnosti te engleski jezik i književnost na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu 2010. godine. Od 2009. do 2011. radila je kao asistentica kustosa u Galeriji Galženica. Od 2011. do 2017. godine bila je zaposlena na Institutu za povijest umjetnosti u Zagrebu kao znanstvena novakinja na projektu „Modernost, modernizam i postmodernizam u hrvatskoj umjetnosti 20. stoljeća“. Godine 2017. doktorirala je na temu „Spomenici iz razdoblja socijalizma u Hrvatskoj – prijedlog tipologije“ pri Poslijediplomskom studiju Humanističke znanosti na Sveučilištu u Zadru pod mentorstvom Ljiljane Kolešnik, znanstvene savjetnice na Institutu za povijest umjetnosti. Godine 2014. provela je tri mjeseca na istraživačkom boravku u Sloveniji pri Sveučilištu u Mariboru, a 2015./2016. godine bila je gostujuća predavačica na poslijediplomskom kolegiju Art for Collective Use: Monument, Performance, Ritual, Body pri Odsjeku za povijest umjetnosti Sveučilišta u Ljubljani. Bila je suradnica je na dva istraživačka projekta Hrvatske zaklade za znanost: pionirskom projektu u polju digitalne povijesti umjetnosti ARTNET (2014.–2018.) i projektu cro_sculpture koji se bavi pojavnostima moderne skulpture u Hrvatskoj (2017.–2020.). Asistentica je na istraživačkom seminaru Gender Politics and the Art of European Socialist States (Getty Fondacija, 2019.–2020.). Autorica je niza znanstvenih i stručnih radova te je sudjelovala i organizirala na desetke domaćih i međunarodnih znanstvenih konferencija i skupova. Bila je pozvana kao predavačica na znastvenim i stručnim seminarima i forumima u Bugarskoj, Rumunjskoj, Švedskoj, Njemačkoj, Italiji, SAD-u i drugdje. Stručna kustoska savjetnica i autorica poglavlja u katalogu izložbe Toward a Concrete Utopia: Architecture in Yugoslavia, 1948–1980 (Muzej suvremene umjetnosti, New York, 2018.–2019.). S Ljiljanom Kolešnik suurednica je knjige Modern and Contemporary Artists' Networks. An Inquiry into Digital History of Art and Architecture (Institut za povijest umjetnosti, Zagreb, 2018.), a s Beti Žerovc knjige o jugoslavenskoj spomeničkoj produkciji od 1945. do 1990. (Archive Books & Igor Zabel Foundation, 2020.; u pripremi). Vodi međunarodni interdisciplinarni projekt Baština odozdo | Drežnica: Tragovi i sjećanja 1941.–1945., kroz koji se bavi materijalnom kulturom, memorijalnim krajolicima i uslojenim narativima baštine Drugog svjetskog rata u kontekstu suvremene političke i društvene krize. Članica je uredništva znanstvenog časopisa Život umjetnosti.
Od 2020. godine istraživačica je na međunarodnom istraživačkom projektu Modeli i prakse globalne i kulturne razmjene i pokret Nesvrstanih zemalja. Istraživanja prostorno-vremenske kulturne dinamike u sklopu kojega se bavi odnosom nasljeđa jugoslavenske antifašističke borbe i antikolonijalnih pokreta u zemljama globalnog Juga kroz kulturnu razmjenu unutar Pokreta nesvrstanih.
Knjige
- Sanja Horvatinčić, Ljiljana Kolešnik (ur.), Modern and Contemporary Artists' Networks. An Inquiry into Digital History of Art and Architecture, Institut za povijest umjetnosti, Zagreb, 2018.
- Beti Žerovc, Sanja Horvatinčić (ur.), Memorial Production in Socialist Yugoslavia 1945-1990 (radni naslov), Igor Zabel Association for Culture and Theory, Ljubljana; Archive Books, Berlin, 2020. (u pripremi)
Bibliografija (izbor)
- „Between Creativity and Pragmatism: A Structural Analysis and Quantitative Survey of Federal Competitions for Yugoslav Monuments and Memorial Complexes (1955–1980)“, u: Modern and Contemporary Artists' Networks. An Inquiry into Digital History of Art and Architecture, Sanja Horvatinčić, Ljiljana Kolešnik (ur.), Institut za povijest umjetnosti, Zagreb, 2018., 124–165.
- „Memorial Sculpture and Archtecture in Socialist Yugoslavia“, u: Toward a Concrete Utopia: Architecture in Yugoslavia, 1948–1980, Vladimir Kulić, Martino Stierli (ur.), The Museum of Modern Art, New York, 2018. (u tisku)
- „Ballade of the Hanged: Representation of World War II Atrocities in Yugoslav Memorial Sculpture“, u: Art and its Response to the Changes in Society, Cambridge University Press, London, 2016., 173–192.
- „Izbrisane: o cirkularnosti mizogine kulture na primjeru reprezentacije žena u javnom prostoru Zagreba“, u: Natrag na trg! Umjetnost u javnom prostoru: prakse i refleksije, BLOK, Zagreb, 2015., 90–101.
- „Spomenik, teritorij i medijacija ratnog sjećanja u socijalističkoj Jugoslaviji“, u: Život umjetnosti, 96, 2015., 34–61.
- „Povijest nemogućeg spomenika: izgradnja spomenika žrtvama fašizma u Jajincima“, u: Anali Galerije Antuna Augustinčića, 32–33, 34–35, 2015., 261–282.
- „Spomenici posvećeni radu i radničkom pokretu u socijalističkoj Jugoslaviji“, u: Etnološka tribina: godišnjak Hrvatskog etnološkog društva, god. 44, 37, 2014., 153–168.
- „Prijedlog modela problemske analize spomeničke plastike iz razdoblja socijalizma“, u: Radovi Instituta za povijest umjetnosti, 37, 2013., 217–228.