dr. sc. Sanja Sekelj
Biografija
Sanja Sekelj je znanstvena suradnica na Institutu za povijest umjetnosti u Zagrebu. Bavi se istraživanjem umjetničke produkcije druge polovice 20. i početka 21. stoljeća. Specijalizirala se u području istraživanja i tumačenja umjetničkog umrežavanja i kulturne dinamike u kasnom 20. i ranom 21. stoljeću. Njezina znanstvena produkcija usmjerena je pretežito prema unapređenju metodologije mrežne analize u povijesti umjetnosti, analizi podataka uz pomoć kvalitativnih i kvantitativnih metoda, mehanizmima međunarodne kulturne razmjene te prema razvoju umjetničkog polja i ulozi umjetničkih institucija u kasnom 20. stoljeću.
Diplomirala je povijest umjetnosti te francuski jezik i književnost na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu 2014. godine. Od 2016. do 2022. godine zaposlena je u Institutu za povijest umjetnosti u Zagrebu kao asistentica na znanstvenom istraživačkom projektu ARTNET Modern and Contemporary Artist Networks, Art Groups and Art Associations – Organisation and Communication Models of Collaborative Art Practices in the 20th and 21st Century (voditeljica dr. sc. Ljiljana Kolešnik, HRZZ-IP-2013-11-6270, 2014.–2018.). Doktorirala je 2021. godine s temom „Digitalna povijest umjetnosti i umjetničke mreže u Hrvatskoj 1990-ih i 2000-ih“ na Poslijediplomskom studiju Humanističke znanosti pri Sveučilištu u Zadru, pod mentorstvom znanstvenog savjetnika dr. sc. Petra Preloga i komentorstvom izvanredne profesorice dr. sc. Željke Tonković. Od 2022. do 2024. godine zaposlena je u Institutu kao viša asistentica na znanstvenom projektu GLOBE_EXCHANGE Modeli i prakse globalne i kulturne razmjene i pokret Nesvrstanih zemalja. Istraživanja prostorno-vremenske kulturne dinamike (voditeljica dr. sc. Ljiljana Kolešnik, HRZZ-IPS-2020-01-3992, 2020.–2023.). Kao vanjska suradnica sudjelovala je na projektu Nova javna kultura i prostori društvenosti (voditeljica Ana Abramović, ESF, 2021.–2022.). Trenutno je članica tima znanstvenog projekta DIGITART Digitalna mrežna, prostorna i (kon)tekstualna analiza umjetničkih fenomena i baštine 20. stoljeća (voditeljica dr. sc. Sanja Horvatinčić, NextGenerationEU, 2023.–2027.).
Autorica je niza znanstvenih i stručnih radova te je sudjelovala i organizirala desetak domaćih i međunarodnih znanstvenih konferencija i skupova. S Anom Kovačić i Leom Vene suurednica je knjige Strujanja: 34 godine Galerije Miroslav Kraljević (GMK, Zagreb, 2020.). Uredila je dva tematska broja časopisa Život umjetnosti posvećena temi digitalne povijesti umjetnosti: Život umjetnosti 105/2019. (s Ljiljanom Kolešnik i Sanjom Horvatinčić), te Život umjetnosti 114/2024. Jedna je od koautorica informacijskog sustava i baze podataka Croatian Artists' Network Information System (CAN_IS). Sudjelovala je u radu međunarodnog istraživačkog seminara Understanding 1989 in East-Central European Art: War vs. Revolution, koji se u organizaciji Piotr Piotrowski centra za istraživanje umjetnosti Srednjoistočne Europe pri Sveučilištu Adam Mickiewicz u Poznańu održao u sklopu programa Connecting Art Histories Fondacije Getty.
Sudjelovala je u radu više stručnih radnih skupina ili povjerenstava, između kojih se ističe sudjelovanje u radu stručne skupine za analizu stanja kulturnih politika u Republici Hrvatskoj, u sklopu koje je radila na analizi umrežavanja i suradnji kulturnog sektora u Hrvatskoj. Bila je članica kustoskog tima Galerije Miroslav Kraljević (2013.–2016.) te izvršna urednica znanstvenog časopisa Život umjetnosti (2018.–2021.).
Bibliografija (izbor)
From Postsocialist Geographies to Late Socialist Networks: The Role of Cultural Exchange with Non-Aligned Countries in Croatia and Yugoslavia, u: Plural and Multiple Geographies of Modern and Contemporary Art in East-Central Europe, (ur.) Caterina Preda, Magdalena Radomska (ur.), Routledge, London – New York, 2025., 167-179.
'Constructing a Critical Situation': A Data-Based Approach to the Study of Cultural Periodicals and Art Criticism, u: Visual Resources: an international journal on images and their uses, 38, 2024., 156-185.
Networking Through Persistence: Case Study on the Position and Development of the Clubture Network (Sanja Sekelj, Edgar Buršić, Donato Ricci, Davor Mišković), u: Sociologija i prostor, 62, 2024., 229 (1), 3-28.
'We All Came from Soros': Continuities and Discontinuities in the Croatian Visual Arts Scene in the 1990s and 2000s (sa Željkom Tonković), u: Third Text, 4, 2023., 525-542.
Qualitative Approaches to Network Analysis in Art History: Research on Contemporary Artists' Networks, u: The Routledge Companion to Digital Humanities and Art History, (ur.) Kathryn Brown, Routledge, New York – London, 2020., 120-134.
Tajna revolucija treće veličine: prilog povijesti odnosa računalnih tehnologija i povijesti umjetnosti, u: Radovi Instituta za povijest umjetnosti, 41, 2017., 233-242.