Čuvanje fotografskog arhiva: Umjetnički projekti u Fototeci Kusthistoriches Instituta u Firenzi
Dr. sc. Costanza Caraffa s Kunsthistorisches Instituta u Firenzi gostuje na Drugom znanstvenom kolokviju koji se održava 2. lipnja 2022., u okviru projekta Ekspozicija. Teme i aspekti hrvatske fotografije od 19. stoljeća do danas.
Dr. sc. Caraffa će ovom prilikom održati konzultacije s članovima projektnog tima s kojima će posjetiti i nekoliko zagrebačkih foto-arhiva. Održat će i predavanje pod naslovom „Čuvanje fotografskog arhiva. Umjetnički projekti u Fototeci Kusthistoriches Instituta u Firenzi“.
Fototeka Kunsthistorisches Instituta u Firenzi je istraživačka ustanova i laboratorij koji aktivno doprinosi međunarodnoj i transdisciplinarnoj raspravi o foto-arhivima i njihovom značaju u istraživanjima i društvima 21. stoljeća. Predanost proučavanju i očuvanju fotografske baštine pohranjene u Fototeci teorijski je i metodološki ukorijenjena u pojmovima foto-objekt i ekosustav foto-arhiva. Ovaj materijalistički pristup dovodi u pitanje tradicionalne povijesnoumjetničke hijerarhije i prebacuje pozornost na naizgled nejasne mase još uvijek uglavnom anonimnih fotografija koje se čuvaju u Fototeci. U suradnji s umjetnicima pojavljuju se nova promišljanja o sustavima vrijednosti koji upravljaju fotografskim arhivima i koji su u njima proizvedeni. Caraffa će stoga predstaviti neke projekte provedene proteklih godina u suradnji s umjetnicima, a koji povezuju i premošćuju povijesnu perspektivu i današnje probleme.
-
Costanza Caraffa magistrirala je arhitekturu (Milano, 1992.) i doktorirala povijest umjetnosti (Berlin, 2003.). Od 2006. je voditeljica Fototeke Kunsthistorisches Instituta u Firenci (Max-Planck-Institut). Godine 2009. pokrenula je seriju međunarodnih konferencija Photo Archives posvećenih interakciji između fotografskih arhiva, fotografije i akademskih disciplina (do sada je održano 7 konferencija i to u Londonu, Firenci, Los Angelesu, Oxfordu, New Yorku itd.). Godine 2009. sastavila je Firentinsku deklaraciju za očuvanje analognih fotoarhiva. Od 2015. do 2018. bila je koordinatorica suradničkog projekta Photo-Objects – Photographs as (Research) Objects in Archaeology, Ethnology and Art History i suautorica izložbe „Unboxing Photographs“ (Berlin 2018.). Autorica je brojnih stručnih i znanstvenih članaka, uredila je više knjiga posvećenih temi foto-arhiva od kojih izdvajamo: Photo Archives and the Photographic Memory of Art History (2011), Photo Archives and the Idea of Nation (2015, s Tizianom Serena), Photo-Objects. On the Materiality of Photographs and Photo Archives in the Humanities and Sciences (2019), Foto-Objekte. Forschen in archäologischen, ethnologischen und kunsthistorischen Archiven (2020, s Juliom Bärnighausen, Stefanie Klamm, Frankom Schneider i Petrom Wodtke) te On Alinari. Archive in Transition (2021). Zadnjih godina intenzivno surađuje s umjetnicima koji se bave temom arhiva kao što su Antonio Di Cecco, Armin Linke, Massimo Ricciardo i Akram Zaatari
-
Kontakt: Sandra Križić Roban, Lana Lovrenčić